Allmänna villkor

Allmänna villkor för köp av larmpaket utanför affärslokaler

1. Allmänt
Vid beställning av HomeSafe larmpaket ingår du som kund ett avtal med Smart Solutions M.S AB (559474-7726), härefter benämnt “HomeSafe”. Genom att bekräfta köpet och godkänna dessa villkor ingår du ett bindande avtal. Avtal kan endast ingås med myndiga personer (över 18 år).

2. Betalning och betalningsansvar
Gällande priser, betalningsmetoder och avgifter framgår av särskilt köpeavtal med aktuell finansiell partner. HomeSafe erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Faktura och delbetalning via finansiell partner enligt deras villkor.

Vid val av fakturatjänst har du 30 dagar att betala. Vid försening tillämpar vi dröjsmålsränta och eventuella inkassokostnader enligt räntelagen (1975:635).

3. Leverans

  • HomeSafe levererar produkterna vid köptillfället. Vid slutförsäljning i fältlager sker leverans från centrallager inom 5-8 arbetsdagar.
  • Frakt sker med PostNord och är kostnadsfri.
  • Vid ej uthämtat paket debiteras kunden 250 kr.
  • HomeSafe ansvarar ej för förseningar orsakade av transportören eller Force Majeure.

4. Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen (2005:59) har du som konsument 14 dagars ångerrätt från dagen du mottog varan.

  • Meddelande om ångrat köp ska ske till HomeSafe kundtjänst inom denna period.
  • Returformulär från Konsumentverket ska bifogas med returen. Blanketten hittas på HomeSafes hemsida eller genom att klicka på denna länk https://stpubshop.blob.core.windows.net/publikationer/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf. För enklast hantering av ditt ångerärende ring in till kundtjänst på 010 777 21 90 eller maila till retur@homesafe.nu. Vill du skicka tillbaka produkterna gör du det till följande adress: Borgarfjordsgatan 7, Kista 16440. Se till att bifoga ångerblankett från konsumentverkets sida.
  • Returfrakt bekostas av kunden och rekommenderas skickas spårbart.
  • Kunden har rätt att undersöka produkten.
  • Vid skadad eller använd vara som inte kan säljas vidare, kan en faktura på återställningsavgift eller hela beloppet skickas till kunden.

5. Reklamation
Du har enligt konsumentköplagen (1990:932) rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år för ursprungliga fabrikationsfel.

  • Reklamation ska ske inom skälig tid, senast 2 månader efter att felet upptäckts.
  • Vid reklamation kontakta reklamation@homesafe.nu eller ring på 010 777 21 90

6. Tvist och tillämplig lag

  • Vid tvist rekommenderar vi att kunden i första hand kontaktar HomeSafe kundtjänst för en lösning.
  • Om tvisten inte kan lösas, kan ärendet prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller förvaltningsdomstol.
  • Svensk lag tillämpas på detta avtal.

7. Kontaktuppgifter
Smart Solutions M.S AB
Organisationsnummer: 559474-7726
E-post: support@homesafe.nu
Telefon: 010 777 21 90