Allmänna villkor för konsumentköp av larmpaket från HomeSafe utanför affärslokaler
1. Allmänt
Vid beställning av HomeSafe larmpaket ingår du som kund ett avtal med Smart Solutions
M.S AB (559474-7726), härefter benämnt “HomeSafe”. Genom att bekräfta köpet och
godkänna dessa villkor ingår du ett bindande avtal. Avtal kan endast ingås med myndiga
personer (över 18 år).
2. Betalning och betalningsansvar
Gällande priser, betalningsmetoder och avgifter framgår av särskilt köpeavtal med aktuell
finansiell partner. HomeSafe erbjuder följande betalningsalternativ:
• Faktura och delbetalning via finansiell partner enligt deras villkor.
Vid val av fakturatjänst har du 30 dagar att betala. Vid försening tillämpar vi dröjsmålsränta
och eventuella inkassokostnader enligt räntelagen (1975:635).
• Vid delbetalning ingår kunden ett separat kreditavtal med den finansiella partnern, som ansvarar för fakturering och eventuell kreditprövning. HomeSafe ansvarar inte för villkor, beslut eller hantering kopplade till delbetalning.
3. Leverans
• HomeSafe levererar produkterna vid köptillfället. Vid slutförsäljning i fältlager sker
leverans från centrallager inom 5-8 arbetsdagar.
• Frakt sker med PostNord och är kostnadsfri.
• Vid ej uthämtat paket debiteras kunden 250 kr.
• HomeSafe ansvarar ej för förseningar orsakade av transportören eller Force Majeure.
4. Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen (2005:59) har du som konsument 14 dagars ångerrätt från dagen du mottog varan.
• Meddelande om ångrat köp ska ske till HomeSafe kundtjänst inom denna period.
• Returformulär från Konsumentverket ska bifogas med returen. Blanketten hittas på
HomeSafes hemsida eller genom att klicka på denna länk
https://stpubshop.blob.core.windows.net/publikationer/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf. För enklast hantering av ditt ångerärende ring in till kundtjänst
på 010 777 21 91 eller maila till retur@homesafe.nu. Vill du skicka tillbaka
produkterna gör du det till följande adress: Borgarfjordsgatan 7, Kista 16440. Se till
att bifoga ångerblankett från konsumentverkets sida.
• Returfrakt bekostas av kunden och rekommenderas skickas spårbart.
• Kunden har rätt att undersöka produkten.
• Om produkten har hanterats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion – t.ex. om den är använd, skadad, installerad eller saknar delar kan ett avdrag för värdeminskning göras. Bedömningen av värdeminskning görs av HomeSafe baserat på produktens skick vid retur.
5. Reklamation
Du har enligt konsumentköplagen (1990:932) rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år för ursprungliga fabrikationsfel.
• Reklamation ska ske inom skälig tid, senast 2 månader efter att felet upptäckts.
• Vid reklamation kontakta reklamation@homesafe.nu eller ring på 010 777 21 91.
6. Tvist och tillämplig lag
• Vid tvist rekommenderar vi att kunden i första hand kontaktar HomeSafe kundtjänst för en lösning.
• Om tvisten inte kan lösas, kan ärendet prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller förvaltningsdomstol.
• Svensk lag tillämpas på detta avtal.
7. Behandling av personuppgifter
HomeSafe behandlar personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR). De uppgifter du lämnar i samband med köp används för att hantera beställningar, leveranser, support och kundrelationer.
Du har rätt att begära utdrag, rättelse eller radering av dina uppgifter. Läs mer i vår integritetspolicy på www.homesafe.nu.
8. Kontaktuppgifter
Smart Solutions M.S AB
Organisationsnummer: 559474-7726
E-post: support@homesafe.nu
Telefon: 010 777 21 91